Jak spisać umowę o roboty budowlane

Każda inwestycja budowlana to swojego rodzaju umowa pomiędzy podmiotem zlecającym ja, a więc finansującym taka inwestycje oraz firma, która podejmuje się wykonania poszczególnych prac, na podstawie wcześniejszych ustaleń z inwestorem i na określonych zasadach (wyjątkiem jest sytuacja, kiedy deweloper buduje określone obiekty z własnych środków, z przeznaczeniem ich na sprzedaż, a także zarania do tego pracowników, którzy są również zatrudnieni w jego firmie – wówczas jest jednocześnie i inwestorem, i wykonawcą). W sytuacji na przykład budowy swojego domu jednorodzinnego taka umowa będzie miała miejsce pomiędzy nami jako inwestorem i firma budowlana – spisanie tego rodzaju ustaleń można określić jako umowę o roboty budowlane. Jest to bardzo ważny dokument dla ubu stron takiej umowy, bowiem jej ustalenia są podstawa do wszelkiego rodzaju ewentualnych roszczeń pomiędzy stronami, gdyby w jakiejś kwestii nie doszło w przyszłości do polubownego porozumienia. Umowa o roboty budowlane powinna być spisana z zawartością maksymalnej ilości szczegółów dotyczących przedmiotowej inwestycji, aby właśnie jak najmniejsze było pole do ewentualnych niedomówień czy pominięcia czegoś w umowie, aby nie było obszarów, co do których nie określono jasnego stanowiska obu stron. Wszelkie sprawy, które nie zostały w umowie zapisane, a będące przedmiotem ewentualnych sporów, są rozstrzygane na gruncie prawa cywilnego, a więc w oparciu o przepisy KPC.

Cześć, mam na imię Elżbieta i od jakiegoś czasu prowadzę tego bloga. Sprawia mi to na prawdę wiele przyjemności, więc nie chciałabym przestawać. Zajmuję się nieruchomościami więc chciałabym podzielić się z Wami tą wiedzą! Serdecznie pozdrawiam i zachęcam do czytania wpisów!

Dodaj komentarz